link juice

Mi az a Link Juice

A pingvin frissítés óta a link juice nem igazán van használatban, ugyanakkor sokszor hivatkoznak még rá, ezért érdemes kitérni rá röviden. A forrás az angolszász találati lista éléről van, így a google szerint relevánsnak tekinthető. 🙂

A Link Juice (linklé) szleng kifejezés, amely leírja és méri, hogy egy backlink mennyi energiát továbbít egy másik webhelyre, és ezért erősíti azt. Ha egy webhely hivatkozik egy másik linkre (DoFollow), akkor bizonyos mértékig továbbítja pozitív tulajdonságait (pl. PageRank, TrustRank), és ezért ajánlást ad a keresőmotor szempontjából. Minél több linklé folyik egy linkről egy linkelt webhelyre, annál hangsúlyosabb ez az ajánlás.

Belső és külső linklé

A külső és belső linklé megkülönböztethető:

A külső linklé egy olyan összekötő erő, amelyet egy másik tartományból továbbítanak.
A belső linklé az összekötő erő, amelyet a belső linkek továbbítanak más belső aloldalakhoz.
Itt fontos megjegyezni a webhely belső linkjeinek számát. Minél több link van, annál kevesebb linklé jut tovább linkenként. A linklé célzott elosztásával megerősíthetők a weboldal üzemeltetője számára legfontosabb oldalak (pl. Kategóriaoldalak).

Linklé mint SEO befolyásoló tényező
A keresőoptimalizáláson (SEO) belül a link profil és a TrustRank a legfontosabb tényezők a linklé tekintetében, mivel a linklé mennyisége fontos a webhely linkprofilja szempontjából:

Minél erősebbek a linkelő webhelyek a TrustRank szempontjából, annál több linklé áramlik belőlük azokra a webhelyekre, amelyekre hivatkoznak. Általában számos link (DoFollow, NoFollow) megy egy webhelyről különböző webhelyekre.

Így elemezheti linkprofilját
Mindig figyelni kell a bejövő linkeket (backlink profil) és a linklé, amelyet a webhely továbbít. A back link struktúrájának megfontolt és hosszú távú tervezése mind a visszamenőleges linkek mennyiségét, mind minőségét tekintve jelentős előnyökkel járhat a Google keresési eredményekben való elhelyezés szempontjából .

A linkstruktúrát olyan adatvezérelt szoftvermegoldásokkal elemezheti , mint a Searchmetrics Suite . Az áttekintő oldalon egy összefoglaló olvasható a backlink profil felépítésének minden fontos jellemzőjéről. Itt nem csak azt tanulhatja meg, hogy mely linkek érkeznek egy webhelyre, és melyek mennek ki onnan, hanem azt is, hogyan alakul ki a „DoFollow” és a „ NoFollow ” attribútumokkal rendelkező linkek közötti kapcsolat . A backlink struktúrában bekövetkezett változások grafikus illusztrációjával láthatóvá válik a backlink profil megváltoztatása által hozott intézkedések sikere és kudarca is.

A linklé elosztása egyszerű elv szerint történik: A linklé megfelelően és tisztességesen fel van osztva: Minden webhely ugyanannyit vagy keveset kap, mint a többi. Az egyes linkelt webhelyek részesedése a linkelő webhely linkléjéből fordítottan arányos a linkelt webhelyek teljes számával – minél több webhely van összekötve, annál kevesebb linklé áramlik az egyes oldalakhoz.

A linklé elve általában az adás és a vételezés feltevése szerint működik – mivel a linklé mennyisége, amelyet egy webhely továbbadhat önmagában, növekszik azzal a linklé -mennyiséggel, amelyet más webhelyektől kap.

Searchmetrics Glossary: ​​Link Juice a Searchmetrics Research Cloudban
A belső linkstruktúra és a hozzá kapcsolódó előnyök elemzéséhez és optimalizálásához rendelkezésre áll a Searchmetrics Link Optimization. Itt a törött linkek , a hulladék linklé jobban tisztíthatók. Felismerik az optimalizálási lehetőségeket, és hatékonyabb linkelosztással jobban kihasználhatók.

Hogyan lehet biztosítani a linklé áramlását a megfelelő helyen?
Korábban szándékosan lehetett használni a „DoFollow” és a „NoFollow” attribútumokat a linkek formázásához (más néven PageRank sculpting), azaz a linklé áramlásának szándékos szabályozásához. Míg a teljes linklé a fontos helyekre irányult, a kevésbé fontos helyek esetében egyszerűen le lehetett állítani az áramlást. 2009 -ben a Google úgy módosította a „NoFollow” attribútum értelmezését, hogy a PageRank formázás már nem volt lehetséges. Ezért fontos, hogy biztosítsuk a backlink profil értelmes felépítését. Belső linkek segítségével a linklé például elosztható oldalak között, így kiemelve a fontos webhelyeket.

Pingvin frissítés – a link juice gyilkos

A webspam elleni intézkedésként a Google 2012 áprilisában bevezette a Penguin frissítést, amelyet akkor még „webspam -frissítésnek” vagy „rossz SEO -frissítésnek” is neveztek. A Google frissítések sorozatának célja az volt, hogy száműzze az igazságtalanul rangsoroló webhelyeket a keresési eredményekből. Azok, akik például kulcsszavak betöltésével, link -sémákkal vagy álcázással foglalkoztak spammel , számíthattak arra, hogy a domainjüket megbüntetik.

A Google webmesterekre vonatkozó irányelveivel egyértelmű szabályokat határoz meg, amelyeket a webmestereknek be kell tartaniuk a spamekkel kapcsolatos intézkedések és büntetések elkerülése érdekében. Ide tartoznak a természetellenesnek tűnő linkek is, pl. Amelyeket a következő tényezők hoztak létre:

Kulcsszótöltés: A kulcsszavak sűrűsége túl magas a kulcsszó túlzott optimalizálása miatt
Linkvásárlás, linkcsere: Természetellenes, mivel a felhasználó nem ajánl linket
Link/horgonyszöveg: A linkelt kulcsszavak (pénzt hozó kulcsszavak) természetellenes halmozódása
Gyorsan növekvő linkprofil: Természetellenes linknövekedés olyan webhelyeken, amelyek csak minimális linkeket kaptak, és hirtelen megnövekedett link növekedést mutattak
Álcázás: A látogatók és a keresőmotorok robotjai a webhely különböző verzióit jelenítik meg
A téma relevanciája: A témában lényegtelen webhelyekről származó linkek (pl. Az „autóbiztosítás” témájú link természetellenesnek minősül a „gyermekdivat” témájú webhelyen)
Negatív linkek környezete: pl. Fogadások, pornográfia, póker stb.
Rosszindulatú hátsó linkek: Linkek a büntetett tartományokból és linkfarmokról, lábléc linkek, megjegyzések spam, blog spam, webkönyvtárak stb.

A Penguin 1.0 frissítésének bevezetésével és az ezt követő , 2016 őszén elvégzett beállításokkal a Penguin 4.0 -hoz képest a linklé relativizálódott. A frissítés előtt valódi linkjavaslatnak tekintett és linklevet továbbító linkeket leértékelték, sőt negatív értéket is kaptak. Németországban az összes keresési lekérdezés körülbelül 3% -a, különösen a Google első oldalán, érintett a frissítés látható területén. Mivel a korábban még pozitív linklé volt, azután komoly veszélyforrássá vált a weboldalak számára, vagyis a webmesternek linkbontással meg kellett szabadulnia ezekről a veszélyes linkekről. Ezért ma még fontosabb, hogy tiszta és természetes linkprofilt kell tartani.