A cikk eredetileg angol nyelven jelent meg. Forrás: https://nozakconsulting.com/seo/ahrefs-domain-rating/
A legtöbb Ahrefs felhasználó ismeri a Domain Rating (DR) fontosságát az Ahrefsben. Valójában a DR a legjelentősebb mérőszámuk. Mint sok ember a SEO területen, az Ahrefs DR ellenőrzése valószínűleg rituálé lett az Ön számára. Felvidult, amikor a DR emel, és ideges lesz, amikor leesik, még ha csak néhány ponttal is.
Ha ez úgy hangzik, mint Ön, akkor izgatott lesz, amikor hallja, hogy az Ahrefs egy továbbfejlesztett, vadonatúj képletet kezd használni a Domain minősítés kiszámításához.
Az egyik legnagyobb változás, amit látni fog, az lesz, hogy sok olyan webhelyen, amelyek domain besorolása csak 30 és 50 között van, mostantól 0 lesz a DR. Az ilyen rangsorolású webhelyek túlnyomó többsége úgy érte el, hogy becsapta az Ahrefs DR számítását. úgy tűnik, hogy nagyszámú vázlatos visszamutató hivatkozással rendelkeztek felhatalmazással. Többé nem. Ezzel az új DR-számítással a minőség felülírja a mennyiséget, ami sokkal megbízhatóbb DR-t eredményez, mint ami jelenleg elérhető.
Ez a változás természetesen idegessé teheti az Ahrefs felhasználóit, de az általuk közölt információk alapján úgy tűnik, nincs ok a pánikra. Az Ahrefsnek jobbnak kell lennie, mint valaha. Biztos lehet benne, hogy a Domain értékelésének csökkenésének nincs köze webhelye keresőmotorjának rangjához . Ennek csak az Ahrefs DR kiszámításának új módjához van köze.
Mindazonáltal jó ötlet tájékozódni az Ahrefs új számítási domainbesorolásával kapcsolatban, hogy megnyugodjon, és a DR beépüljön a munkafolyamataiba.
Ha tovább olvasol, megtudod:
- Mi az a Domain Rating (DR)?
- Van összefüggés az Ahrefs rangja és a domain besorolása között?
- Hogyan számítja ki most az Ahrefs a domain minősítését?
- Hogyan lehet értelmezni az Ahrefs új domain-értékelési pontszámait
- A domain besorolása meghatározhatja egy webhely legitimitását?
- Domain minősítések és aldomainek
- Használja-e az Ahrefs a domain besorolását az internet feltérképezésekor?
- A Google algoritmusai az Ahrefhez hasonlóan használják a domain besorolást?
- Van összefüggés a keresési forgalom és a domain értékelése között?
Mi az a Domain Rating (DR)?
A Domain Rating egy olyan mérőszám, amelyet az Ahrefs használ annak bemutatására, hogy egy webhely backlink profilja minőségi és mennyiségi szempontból is mennyire erős. Logaritmikusan mérve az Ahrefs 0-tól 100-ig terjedő skálát használ az értékelés számszerűsítésére, ahol a 0 a leggyengébb, a 100 pedig a legerősebb.
Logaritmikus skála
Az Ahrefs által használt logaritmikus skála azt jelenti, hogy minél magasabb a DR-besorolás, annál nagyobb kihívást jelent a DR-pontok megszerzése. Például könnyebb lesz 19-ről 20-ra lépni, mint 89-ről 90-re.
Van összefüggés az Ahrefs rangja és a domain besorolása között?
A rövid válasz: igen, gyakorlatilag ugyanaz a dolog.
A webhely „nyers” DR-je hozzájárul ahhoz, hogy az Ahrefs Rank hogyan rendel egy webhelyet az adatbázisában. Noha ez a két mérőszám hihetetlenül hasonló, mindegyik pótolja a másik hiányát.
Tegyük fel például, hogy három webhely Domain értékelése 89. A logika azt diktálja, hogy annak ellenére, hogy azonos DR-vel rendelkezik, az egyiknek erősebbnek kell lennie a többinél, mivel minden webhely más-más visszamutató hivatkozást gyűjt.
Most, elméletileg, tegyük fel, hogy megnézte az egyes webhelyek Ahrefs-rangsorát:
Az első weboldal Ahrefs Rank 305-ös, ezzel a legerősebb.
A második weboldal Ahrefs Rank 304.
A harmadik webhely 303-as rangot kapott, ezzel a leggyengébb.
Ez annak ellenére van így, hogy mindegyik webhely DR-je 89. Másrészt az Ahrefs Rank nem mutatja a „hézagokat” a három webhely backlinkjei között. A Domain Rating segítségével láthatja a backlink profilok közötti különbségeket. Az Ahrefs Rank és a DR kiegészíti a másikat.
Hogyan számítja ki most az Ahrefs a domain minősítését?
Az Ahrefs új Domain Rating számításával a DR-t a következő módon számítják ki:
- Először nézze meg azon egyedi domainek számát, amelyek 1 vagy több „donotfollow” hivatkozással rendelkeznek a céloldalra.
- Vegye figyelembe az egyes összekapcsoló domainek Domain Rating értékeit.
- Vegye figyelembe azon egyedi domainek számát, amelyekre az egyes webhelyek hivatkoznak.
- Számítsa ki a „nyers” Domain Rating értékeket.
- Ábrázolja az értékeket egy 0-tól 100-ig terjedő skálán, és győződjön meg arról, hogy a skála dinamikus és „nyúlik” az idő múlásával.
Ha ezt nehéz követni, fogalmazzuk át az információt így:
Az ugyanarról a webhelyről származó több hivatkozás nem javítja a cél webhely Domain Rating értékét. Az új számítások szerint minél több egyedi weboldalra hivatkozik a céloldal, annál kisebb értéket fog átadni a DR az egyes webhelyeknek.
Ezen túlmenően, ha egy webhely csak „nofollow” linkeken keresztül hivatkozik Önre, a Domain értékelése nem fog növekedni. Amikor egy linkelő webhely DR-je megnövekszik a több visszamutató hivatkozás beszerzése miatt, minden olyan webhely, amelyre hivatkoztak, és amelyhez „dofollow” hivatkozások vannak, pozitív hatással lesz a DR-re.
Noha ez egy nagyon leegyszerűsített módja annak, hogy elmagyarázza, ez segít megérteni az új DR-számítás alapjait, és azt, hogy az hogyan érinti Önt.
Egyetlen linket sem vesztettem el, és az orvosom továbbra is leesett.
Ez a DR természetes része, és akkor fordul elő, ha egy másik webhely sokkal több visszamutató hivatkozást kapott. Ha egy webhely DR-besorolása 100, az Ahrefs nem emeli 101-re vagy magasabbra, ha több visszamutató linket kap. Ehelyett rontja a többi webhely rangsorát.
Miért magasabb a versenytársam DR-je, mint az enyém, ha a visszamutató linkjei alacsony DR-besorolásúak?
Ha egy magas DR-értékkel rendelkező webhely több száz különböző webhelyre hivatkozik, akkor az új számítás szempontjából ezek linkjei kevesebbet érnek. Ha egy alacsonyabb DR besorolású webhely csak kis számú webhelyre hivatkozik, akkor az Ahrefs úgy ítéli meg, hogy ezek a linkek többet érnek. Ez azért van így, mert ha egy weboldal több ezer backlinket ad ki bárkinek, akkor az az új számításban nem olyan értékes, mert a link megszerzése egyszerű.
Hogyan lehet értelmezni az Ahrefs új domain-értékelési pontszámait
Most, hogy megértette, hogy az Ahrefs hogyan tervezi kiszámítani a DR-t, elkezdheti értelmezni az új Domain Rating pontszámait.
Ennek eléréséhez azonban először ismernie kell néhány átlagos mérőszámot. Pontosabban, tudnia kell a webhelyek számát az egyes domainbesorolási „csoportokban”.
Kezdésként itt található az egyes DR-csoportokban található webhelyek száma, hogy képet kapjon arról, hogy hány webhely ellen mész az egyes DR-csoportokban. Kérjük, vegye figyelembe, hogy az olyan „mamut webhelyek”, mint a Google és a Facebook, DR-értéke 100, csak azért, hogy érzékeltesse a léptéket.
DR 80–100: 863 tartomány
DR 60–80: 7610 tartomány
DR 40–60: 72 409 tartomány
DR 20–40: 883 352 tartomány
DR 0–20: 172 788 000 domain
Ezeket a számokat szem előtt tartva felmerülhet a kérdés, hogy mennyi hivatkozó domainre van szükség egy bizonyos DR-pontszám eléréséhez. Amint azt korábban említettük, ez kevésbé a hivatkozó tartományok mennyiségéről szól, de itt nagyjából az a mennyiség, amely egy bizonyos pontszám eléréséhez szükséges.
DR 80–100: 335 717 hivatkozó tartomány
DR 60–80: 25 638 hivatkozó tartomány
DR 40–60: 4212 hivatkozó tartomány
DR 20–40: 603 hivatkozó tartomány
DR 0–20: 20 hivatkozó tartomány
Ezek azonban csak durva becslések, amelyeket Ahrefs adott. Remélhetőleg azonban segíthetnek jobban megérteni a Domain Rating új pontszámait.
A domain besorolása meghatározhatja egy webhely legitimitását?
A keresőoptimalizálási közösség egyik leggyorsabb problémája a spam jellegű vagy rossz hivatkozások megvitatása. Folyamatosan figyelnie kell és gondosan gondosan válogatnia kell a backlink gyűjteményét, hogy megbizonyosodjon arról, hogy nincsenek gyanús linkjei? A DR ismerete segít eltávolítani ezeket a megkérdőjelezhető linkeket a profilodból? Kerüljem el a visszamutató linkek beszerzését olyan webhelyekről, amelyek domain besorolása 20-nál kisebb? Mi a helyzet azokkal az oldalakkal, amelyek domain besorolása 10 vagy kevesebb?
Az Ahrefs nem foglalkozik SEO -val vagy gyanús hivatkozásokkal. Ennek ellenére van egy határozott válaszuk arra a kérdésre, hogy van-e kapcsolat az alacsony domain minősítés és a spam webhelyek között.
Röviden: nem.
A domain besorolása nem tudja mérni, hogy egy webhely legitim-e vagy sem. Ez egy mérőszám, és egy mérőszám önmagában általában nem tudja meghatározni, hogy egy webhely mennyire spam jellegű. Az alacsony DR azt jelentheti, hogy a webhely új. Ha új webhelyet indítana, előfordulhat, hogy csak néhány visszamutató linkje lesz. Előfordulhat, hogy az Ahrefs csak 2-es vagy 3-as DR-vel éri el. Ez nem jelenti azt, hogy a webhelyét a spam-felhasználók elkerülik. Ez túl új ahhoz, hogy nagy, erős backlink-profilt hozzon létre, így természetesen a DR-pontszám alacsony lesz.
Ha egy webhely több ezer hivatkozó domainnel rendelkezik, és ennek ellenére alacsony a domain besorolása, akkor valószínűleg csak gyenge domaineket kapcsolnak össze, amelyeknek nincs jogosultsága. Ilyen esetekben manuálisan ellenőrizheti az egyes visszamutató hivatkozásokat, hogy megbizonyosodjon arról, hogy azok spam jellegűek-e.
Amikor böngészi őket, tegyen fel magának néhány kérdést:
Jó minőségű az oldal?
Természetesnek tűnik az oldal, vagy mesterségesnek tűnik?
Hol található a link, és valószínű, hogy a látogatók rákattintanak?
Vannak más kimenő linkek?
Létezik manipulatív horgonyszöveg?
… Stb.
Vannak más szempontok is, amelyeket figyelembe kell venni, de ha ezeket a kérdéseket felteszi magának, nagyobb valószínűséggel kerüli el a spamet.
Domain minősítések és aldomainek
Mivel ma már sok webhely használja a WordPress -t weboldalaik létrehozásához, vessünk egy pillantást a WordPress.org és a codex.WordPress.org oldalra (a WordPress.org egyik aldomainje). Ha megvizsgálja a DR-pontszámaikat, látni fogja, hogy mindkettőjük domain értékelése 100.
Ha azonban megnézi a WordPress.com webhelyet és a discover.WordPress.com webhelyet, azt fogja látni, hogy a WordPress.com domain besorolása 98, a discover.WordPress.com pedig 42. Bár ez elsőre furcsának tűnhet, teljesen logikus magyarázat. Az Ahrefs nem engedi, hogy a szolgáltatás gyökérdomainjei átadják saját domain besorolásukat az aldomaineknek, mivel ezeken a webhelyeken bárki létrehozhat egy aldomaint a saját céljaira. A Tumblr.com, a wikispaces.com és a blogspot.com jó példa erre.
Különböző emberek hoznak létre saját blogokat vagy oldalakat, amelyek tartalma általában eltér a fő webhelytől. Ezért logikus, hogy az Ahrefs nem adja át a fő webhely domain besorolását az aldomainnek. Ez az egyik módja annak, hogy az Ahrefs Domain Rating eltér a Moz Domain Authorityétől.
Használja-e az Ahrefs a domain besorolását az internet feltérképezésekor?
Az Ahrefs a DR-t használja webrobotjaihoz, hogy segítsen meghatározni, hogy a webhely hány oldalát kell feltérképezni.
Hipotetikus példaként az Ahrefs webrobotjai körülbelül 1000 URL-címet térképezhetnek fel egy 10-es tartománybesorolású webhelyhez. Egy 60-as domainbesorolású webhely esetén azonban akár 10 000 000 URL-t is feltérképezhetnek. (Ne feledje, hogy ezek a számok csak a példa kedvéért vannak itt, és teljesen önkényesek). Ennek ellenére ötletet ad.
Az internet egy őrült, zűrzavaros hely, tele vázlatos webhelyekkel, amelyek több millió oldalt hoznak létre. Azáltal, hogy korlátozza a bejárók mélységét, megakadályozza, hogy az Ahrefs időt és erőforrásokat pazaroljon a szükségtelen spamek átjárására.
Kíváncsi lehet, hogy a keresőmotorok, például a Google, megvalósítanak-e ilyesmit webrobotjaikban. Nehéz megmondani. A Google nagyon titkolózik az algoritmusaikkal kapcsolatban, de nem lenne meglepő, ha valami olyasmit használnának, mint amit az Ahrefs használ.
A Google algoritmusai az Ahrefhez hasonlóan használják a domain besorolást?
John Mueller, a Google Webmaster Trends elemzője azt állította, hogy a Google nem használ webhelyek minősítési pontszámát.
Azt állítják, hogy algoritmusaik, mint például a PageRank, weboldalonként számolnak pontszámokat, nem pedig egy teljes tartományt. Mueller azonban korábban azt mondta, hogy a Google algoritmusaiban van valami, ami képes megvizsgálni a teljes webhelyet.
Ez a kijelentés látszólag ellentmond annak az állításának, miszerint a Google nem használ semmiféle webhelyhatósági pontszámot. Akkor melyik? Ahrefs szerint a webhelyek jogosultsága nem elszigetelt tényező a webhelyek rangsorolásakor. Ez ennél bonyolultabb.
Ha olyan weboldalt készítene, amelyen nincs belső hivatkozás (más néven árva oldal), még akkor is, ha magas Domain-besorolású webhelyen található, a Google nem egyszerűen csak rangsorolná a weboldalt. Ha elkezdene belső linkeket hozzáadni más oldalakról ezen a webhelyen, akkor fennáll annak a lehetősége, hogy a webhely magasabb rangot kap a Google-on.
Néhány SEO szakértő tesztelte ezt az elméletet. Az egyik, Kyle Roof kísérletezett ezzel az ötlettel, és azt találta, hogy az árva oldalak nem kerültek azonnal rangsorolásra csak azért, mert olyan webhelyen találhatók, amely magas domain-besorolással rendelkezik. Ezekkel az eredményekkel úgy tűnik, hogy a domain besorolása önmagában nem segít az automatikus magas rangsorban a keresőmotorokban.
Ez azonban felveti a kérdést, hogy miért történik meg az, hogy a magas DR-es webhelyek általában az alacsony DR-es webhelyek fölé kerülnek kereséskor.
Általában a magas domain besorolású webhelyeken lévő weboldalakat tekinti az Ahrefs mérvadónak a belső hivatkozások miatt. Ez jó hír, mert ez azt jelenti, hogy potenciálisan megelőzheti a magas DR-webhelyeket, ha belső linkek és visszamutató linkek hozzáadásával javítja weboldala tekintélyét.
Az Ahrefs saját kísérletet végzett annak igazolására, hogy a belső linkek befolyásolják a keresési eredmények rangsorolását. Érdekes módon egy mintát találtak a tanulmányukban. Kutatásaik során az Ahrefs felfedezte, hogy egyes legjobban rangsorolt oldalak belső hivatkozásokat tartalmaznak webhelyük magas rangú oldalairól. Az alattuk lévő webhelyek általában kevesebb belső hivatkozást tartalmaztak. Bár igaz, hogy a korreláció nem egyenlő az ok-okozati viszonyokkal, úgy tűnik, nem ártana több belső hivatkozást feltüntetni a mérvadó oldalakról, hogy javítsa a helyezést.
Most azon tűnődhet, hogy ez azt jelenti-e, hogy egy alacsony DR-vel rendelkező oldal megelőzheti a magas DR-értékű oldalt. Igen, ez teljesen lehetséges. Ennek ellenére először meg kell tennie néhány lépést. Ügyeljen arra, hogy jó minőségű visszamutató linkeket gyűjtsön össze, és legyen több, mint egy versengő webhelye magas domain besorolással.
Ügyeljen arra is, hogy ugyanezt tegye a belső hivatkozások esetében is. Végül hozzon létre jó, erős tartalmat. Csak tegye relevánsabbá a kereső szándéka szempontjából, és jobb minőségű legyen, mint a versenytárs tartalma.
Van összefüggés a keresési forgalom és a domain értékelése között?
Igen, valójában van összefüggés a keresési forgalom és a webhely domain értékelése között.
Amikor webhelyének magas a domain besorolása, valószínűleg sok más webhely is hivatkozik rá. Az alacsony domain besorolás ennek az ellenkezője lenne, és nagyon kevés webhely mutatna vissza az Önére, vagy egyáltalán nem.
Minél több visszamutató linkje van más webhelyekről, annál magasabban fog megjelenni a keresési eredmények között, ami viszont több organikus forgalmat generál webhelye számára.
Ne feledje azonban, hogy az erős backlink profil nem az egyetlen meghatározó tényező a webhely által generált forgalom nagyságában. Minőségi tartalomra van szüksége, amely a webhelyéhez kapcsolódó bizonyos kulcsszavakat célozza meg, így webhelye a releváns keresési lekérdezések között szerepel.
Amint látja, az Ahrefsben bekövetkező változásoknak mind jobbnak kell lenniük. Az idő eldönti, de továbbra is optimisták vagyunk. Bár a domain besorolása változhat, sokkal pontosabb képet kell kapnia a DR-ről és arról, hogyan javíthatja azt. Mindez ijesztőnek tűnhet, de ha egy lépést tesz meg, akkor meg fog lepődni, amikor látja, hogyan javul webhelye forgalma.