luxus kárpitozott ágyak

5 trükk a pihentető alvásért

A kialvatlanság előbb vagy utóbb mindenkit kikészít. A pihentető alvás fontosságát több tudományterület is komolyan alátámasztotta, ezért nem hagyhatjuk figyelmen kívül alvásproblémánkat.

A jó hír az, hogy sokat tehetünk azért, hogy az éjszakai alvás igazi feltöltődést, teljes pihenést hozzon. Ime 5 trükk, ami garantáltan beválik, csak ki kell próbálnod.

  1. Tedd alkalmassá a fekvőhelyed az alvásra. A megfelelő puhaságú matrac segíti az izmok és ízületek tökéletes pihentetését. A takaró és párna kialakítása is döntő fontosságú, legyenek tökéletesen kényelmesek. A luxus kárpitozott ágyak biztosítják az optimális fekvőfelületet és a szoba hangulatát is otthonossá, bensőségessé varázsolják. A boxspring ágy prémium minőségével, ortopédiai tulajdonságaival magas szintű kényelmet biztosít.
  2. Legyen aktivitás a napban! A folyamatos ülőmunka mozgásszegény életmódhoz vezet, amit komoly tudatossággal ellensúlyozni kell. Az elegendő mozgás jótékony hatással van az alvás időtartamára, minőségére, növeli a boldogsághormon és csökkenti a stresszhormon szintjét. Legalább fél óra pulzusemelő testmozgás mellett, növelni kell a gyaloglás, lépcsőzés, egyéb aktivitás időtartamát is.
  3. A stresszoldásról sem szabad megfeledkezni. Egy sok impulzussal teli nap után a nap eseményei, a feldolgozatlan információk, érzelmi hatások a lefekvés után még órákig ébren tarthatnak. A meditációs technikák segítenek a fejünkben csendet teremteni, ellazulni. Jó módszer lehet egy beszélgetés is, amivel kiadjuk magunkból bizonytalanságainkat és megnyugszunk kicsit, persze olyan társra van szükség, aki valóban figyel ránk. Lényeg, hogy tiszta fejjel dőljünk ágyba, így az elalvás is sokkal könnyebb lesz.
  4. Az alvászavarok zsákutcája a napközbeni szunyókálás. Csak akkor válasszuk a napközbeni alvást, ha nincs más megoldás. Akkor se nyúljon a szieszta 17 óra utánra, mert nagyban akadályozhatja az éjszakai mélyalvás mennyiségét és minőségét ez a napunkat keresztbevágó szokás. 10-15 perc relaxáció viszont csodákat tehet.
  5. Számtalan fórumon találkozhattunk a késői vacsora és nassolás negatív hatásaival. A lefekvés előtti 2-3 órában már inkább mellőzzük az étkezést, így lesz elég ideje a szervezetnek az emésztésre. Az ideális testsúly elérésének is ez az egyik kulcsa, így két legyet üthetünk egy csapásra.
    A vacsora tartalmazzon inkább fehérjét, mint szénhidrátot. Jó ötlet a sovány hús vagy hal zöldségsalátával. A tésztafélék, rizs, burgonya a magas szénhidrát tartalmuk miatt akadályozzák a nyugodt alvást.

Reméljük, hogy a megfelelő kárpitozott ágy kiválasztásával akár online ágy vásárlás során és a felsorolt körülmények megteremtése után minden érintett élvezheti a pihentető alvás áldásos hatásait.