fehérjepor edzéshez

Fehérjepor edzéshez – Megéri?

A fehérjeporokat számtalan mítosz övezi, ami nem is csoda, hiszen szinte elválaszthatatlanok a sportok világától – különös tekintettel a konditermi edzéstől. Profi atléták és hobbisportolók egyaránt eredményesen használják ezt a táplálékkiegészítőt, de mit is takar ez valójában?

Mi a fehérjepor és miért hasznos?

A számtalan különféle pletykával ellentétben a fehérjepor nem csodaszer és legfőképp nem anabolikus szteroid. Ha nagyon szeretnénk leegyszerűsíteni, akkor úgy fogalmazhatnánk, hogy a fehérjeturmix folyékony táplálék. Ennek alapanyagai, a bevizsgált, hivatalosan forgalmazható fehérjeporok ugyanis mindig valamilyen természetes élelmiszeren alapulnak. A legnépszerűbb ezek között a tejsavó fehérje, ami tej alapú. Ez azt jelenti, hogy a tejből kinyerik a fehérjét/proteint, ami az izmok építőköve – ebből pedig vízzel hígítható, port állagú táplálékkiegészítőt készítenek. Ez így elég egyszerűnek tűnik, azonban mégis nagyon fontos lehet azok számára, akik intenzíven edzenek és szeretnék saját testkompozíciójukat megváltoztatni. A megfelelő fehérjebevitel ugyanis nem csupán az izomépítésben tölt be kulcsszerepet, de a fogyásban is. Enélkül ugyanis szervezetünk az izmainkat is felemésztené a procedúra során. Az eredmény ilyenkor nem a legszebb, hiszen a hölgyek esetében is az izomzat adja az idomokat.

Amennyiben viszont kizárólag szilárd táplálékból próbáljuk meg fedezni fehérjeszükségletünk – például tejivással –, úgy az adott táplálékban lévő zsírt és szénhidrátot is bevisszük azzal. Mondani sem kell, hogy a fogyás szempontjából ez egyáltalán nem effektív. Ha valaki az izomtömegét szeretné növelni, akkor pedig ingencsak magas fehérjebevitel lehet szükséges, ami szilárd táplálék esetén rengeteg felesleges zsír- és szénhidrátbevitelt is jelent. Így az eredmény nagy valószínűséggel egy elzsírosodott, túlsúlyos fizikum lesz a várt sportos megjelenéssel ellenben. A fehérjeporok segítségével azonban ez kiküszöbölhető, ráadásul rengeteg pénzt is megspórolhatunk ily módon. Példának okért a napi fehérje bevitel a megfelelő mértékű izomnöveléshez tisztán csirkehúsból és némi köretből sok ezer forintba kerülhet. Azonban ha az aznapi étrendünket kiegészítjük pár fehérjeturmixszal, akkor jóval olcsóbban megússzuk majd a dolgot. Mindennek tetejébe már akár egy napi étkezés áráért is kaphatunk olyan fehérjeport, ami egész hónapban kitart majd.

Konklúzió

A fentebb felsorolt okok miatt valóban megéri tehát fehérjeporokat használnunk az étrendünk kiegészítéseként, ha tényleg fontos számunkra az edzés. A segítségükkel javulhat a regenerációnk, és ténylegesen eredményesebbé válhat számunkra az izomépítés, valamint a fogyás. Azonban egyáltalán nem mindegy milyen készítményt és milyen adagokban fogyasztunk. Természetesen a legtöbb hivatalosan forgalmazott proteinpor biztonságos. Sokan szednek fehérjeport edzés mellé, de mielőtt belevágnál, érdemes szétnézned az olyan weboldalakon, mint például a www.intenset.hu. A kellő információk hiányában ugyanis nem fogod tudni megfelelően alkalmazni ezeket. A fehérjebevitel mértékének meghatározása, és így a táplálékkiegészítők helyes alkalmazása ugyanis rengeteg tényezőtől függnek.